A tuningu sterownika gazu tak przy okazji nie dokonali, ze powrot juz byl w wiekszym udziale benzyny :diabelski_usmiech
Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez oldbrotherTak z ciekawostek to udało mi się Octavkę rozbujać między Katowicami a Gliwicami do 205 km/h (mój rekord) ops: -
[ Dodano: Pią 07 Cze, 13 15:02 ]
Zamieszczone przez oldbrotherNa moje pytanie w serwisie o te drgania pan ASOwiec z poważną miną powiedział że "to wszystko wina ekologii oraz norm emisji CO2 i komputer co jakiś czas odłącza 1 cylider - stąd te okresowe szarpnięcia silnika". O mało ze śmiechu nie parsknąłem na taką mądrość - swoją drogą mają w tym ASO goście wyobrażnię a klientów chyba za idiotów żeby takie kity wciskać...
IMO takie rozwiązanie i to wyłączenie 2cylindrów środkowych jest stosowane w najnowszych silnikach 1.4TSI ACT w Golfach.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mkania777a jaki masz całkowity przebieg w niej???
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oldbrotherTeraz mam ok 5,5 tys.km natrzaskane
Oto jeden z powodów dla którego kupiłem nowe auto, a nie poprawka po kimś...Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
dotrysk gazu - odpowiedź Skoda
Tak przy okazji w ostatnim numerze auto świat poradnik jest poruszony temat dotrysku gazu w 1.6 mpi. Skoda potwierdza ten fakt i broni się że dotrysk zestrojono tak by umożliwić normalną eksploatację (czyżby 4,2 krpm to licznikowe 140 km/h?). Takie stwierdzenie może sugerować że ustawienia dotrysku to "polityka" a nie rzeczywiste potrzeby silnika. Dodatkowo jak dla mnie (tzn nie dla mnie bo mam tdi ;-) ) ale niepokojące jest stwierdzenie wskazujące na problem zbyt wysokiej temperatury przy dużych obciążeniach silnika. Czyli poniekąd Skoda wskazuje na problemy z głowicami a nie wtryskiwacze...sotdi
Komentarz
-
-
Dokładnie tak. Z tego co mi mój mechanik od gazu z ASO opowiadał, cała sytuacja z dotryskiem wzięła się z jednego przypadku, gdy jakiś mistrz kierownicy pogonił autostradą z V max, 180 km/h przez kilkaset km, jechał chyba tam i z powrotem, bo takich odcinków długich u nas brak W każdym razie podróż skończyła się pękniętą głowicą, a auto na gwarancji...
Komentarz
-
-
w temacie nt. oleju wyszło, że 1.6 od VAG ma jakieś b. słabe chłodzenie oleju - koledzy z 1.8TSI pisali o max 100*C po katowaniu, mi VCDS pokazał 120*C po przejechaniu na LPG 200km z równą prędkością = 140kmh
czyli, że łatwiej zrzucić na użytkowników dopłacanie do biznesu niż np.
a) zapewnić porządne chłodzenie oleju w BFQ/BGU/BSE/CHGA
b) dawać skrzynie 6b do powyższych
jak rozumiem, przy zasilaniu benzyną, temp oleju powinna być znacząco niższa?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sotdiczyżby 4,2 krpm to licznikowe 140 km/h?).
obr km/h
4096 130.0
4512 144.0
Zamieszczone przez czernobyldawać skrzynie 6b do powyższychSkoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czernobylw temacie nt. oleju wyszło, że 1.6 od VAG ma jakieś b. słabe chłodzenie oleju - koledzy z 1.8TSI pisali o max 100*C po katowaniu, mi VCDS pokazał 120*C po przejechaniu na LPG 200km z równą prędkością = 140kmh
czyli, że łatwiej zrzucić na użytkowników dopłacanie do biznesu niż np.
a) zapewnić porządne chłodzenie oleju w BFQ/BGU/BSE/CHGA
b) dawać skrzynie 6b do powyższych
jak rozumiem, przy zasilaniu benzyną, temp oleju powinna być znacząco niższa?
Ze słabym chłodzeniem oleju chyba jest coś na rzeczy bo pod filtrem olejowym jest chłodnica oleju, bez potrzeby by jej nie montowali. Dodatkowo w benzynikach nie montuje się pełnej osłony pod silnik żeby poprawić chłodzenie.
W której grupie danych jest temperatura oleju ?
Bylem ostatnio w ASO zamówić zaślepkę do podwozia i zapytałem się doradcy o dotryski w 1.6, powiedział że dotryski są tylko w silnikach TSI
Komentarz
-
-
Odpowiedź z SAP - wygląda, że zmienili trochę próg przejścia na 100% PB
Szanowny Panie.
Przepraszamy Pana za powstałą zwłokę w udzieleniu odpowiedzi, która była spowodowana naszymi obserwacjami prowadzonymi podczas licznych prób drogowych. W wyniku przeprowadzonych testów odnotowaliśmy, że całkowite przejście na zasilanie silnika benzyną następuje dopiero w przedziale 4300 – 4400 obr/min.
Raz jeszcze, nieco innymi słowy wyjaśnimy, iż do fabrycznego samochodu, z silnikiem zaprojektowanym do spalania benzyny, jest dokładana (posprzedażowo) instalacja gazowa. Inaczej mówiąc, Producent samochodu nie przewidział eksploatacji samochodu na gazie. Taki samochód zostaje przez serwis zaadaptowany (zmodernizowany, przerobiony). Stąd, by zapewnić posiadaczowi samochodu długie lata bezawaryjnej eksploatacji swego auta, firmie Landi Renzo Polska udało się stworzyć znakomity układ sterowania wtryskiem gazu, który potrafi inteligentnie ochronić silnik przed szkodliwymi stanami bardzo wysokiej temperatury spalania mieszanki. W tym celu od pewnego poziomu prędkości obrotowej silnika (3000 obr/min) dodawana jest niewielka porcja benzyny (1/15), zaś przy bardzo dużej prędkości obrotowej i pełnym obciążeniu silnika, następuje całkowite przejście na zasilanie silnika benzyną.
Punkty przejścia na zasilanie benzyną zostały tak dobrane, by przy zasilaniu gazowym umożliwić jazdę z maksymalną dopuszczalną prędkością na autostradzie i sprawne wyprzedzanie. Wszystko ponad to oznacza przejście na zasilanie benzyną. Taka koncepcja zgadza się z ideą montowania instalacji gazowej w samochodzie, wynikającą głównie ze względów ekonomii eksploatacji.
Z wyrazami szacunku,
Zespół ©koda INFO
" Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
Pzdr. - 1.6 MPI
Komentarz
-
-
To chyba jest ten tekst z poradnika auto świat.
Ciekawe czy problem ten dotyczy octavii z fabrycznym gazem a nie tym montowanym w serwisie. Dotychczas twierdzili że to jedno i to samo.
Z czystej zaś ciekawości pytam czy na forum jest może jakiś posiadacz o2 z lpg któremu fabrycznie na lpg zapala sie kontrolka "lpg" na zestawie wskaźników a wskaźnik benzyny pokazuje stan gazu - tak jest w instrukcji obsługi zaś skoda z którą mam do czynienia ma fabryczny lpg (tan który wymagał zmiany zbiornika lpg) ale ma klasyczny przełącznik lpg ze wskazaniem poziomu paliwa za pomocą 4 diod.
pozdrawiamsotdi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tatrazaś przy bardzo dużej prędkości obrotowej i pełnym obciążeniu silnika, następuje całkowite przejście na zasilanie silnika benzyną.
Zamieszczone przez sotdiZ czystej zaś ciekawości pytam czy na forum jest może jakiś posiadacz o2 z lpg któremu fabrycznie na lpg zapala sie kontrolka "lpg" na zestawie wskaźników a wskaźnik benzyny pokazuje stan gazu - tak jest w instrukcji obsługi
Komentarz
-
-
Ale pelne obciazenie, to jest pedal w podlodze od 1000 obr/min czy jazda z predkoscia powyzej 4400obr/min. Jak przy tym pierwszym, to reduktory sa za slabe i cisnienia nie bylo, jechal ubogo, no to przerobili.
A czemu nie zaproponuja ludziom w takim razie wymiany glowic, na te z modelu z fabrycznym gazem.
Komentarz
-
-
Dotrysk benzyny to jest chyba w instalacjach z reduktorem LI02 - oszczędności ze strony landi na częściach i dotrysk benzyny ten reduktor może nie wyrabiać i jest ubogo na wyższych obrotach.
Wczesniej wkładali reduktor dwustopniowy IG1 i tam nie powinno być ubogo bo ten reduktor obsłuży bez problemu 150 koni. Po kalibracji przeważnie na wysokich obrotach jest bogato i nie powinno być problemu z głowicami.
Komentarz
-
-
No czyli jednak dobrze dedukuje, ze tniemy koszty i zamiast reduktora za 750zl wsadzamy cos za 250zl, gdzie producent deklaruje max 136KM, zamiast realnych 140 i wiecej KM.
Oryginalnie z silnikiem CHGA jest ten IG1 ST 6R0133669A, troche drogi w ASO - marża ponad 150% :twisted:
Filtr gazu fazy lotnej, to kiedys chyba tez byl taki konketny z odstojnikiem, a co daja dzis?? Zwykly papierowy na przewodzie ?? Bo na jednym ze zdjec w tym temacie jest na przewodzie, ale jakis wygladajacy na cos lepszego. Ale ciac koszty przeciez mozna w kazdej chwili
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mkania777oldbrother napisał/a:
Teraz mam ok 5,5 tys.km natrzaskane
mały przebieg, a Ty już jej po piździe dajesz 200km/h. Nie dziw się jak później będzie miała większe przedmuchy.
Oto jeden z powodów dla którego kupiłem nowe auto, a nie poprawka po kimś...
Normalnie staram się nie przekraczać 140 km/h - może na palcach jednej ręki były momenty kiedy jechałem pow. 160 km/h. Zazwyczaj na gierkówce na trasie Cz-wa-Katowice (dojazd do pracy) nie da się jechać więcej - najczęściej leci się 120-130 km/h a i to tylko okresowo kiedy wraży TIR przed maskę nie skoczy. Jeżdżę przeważnie sam lub max 3 osoby bez obciążenia... Nie kręcę silnika na zimnym i nie sprawdzam wytrzymałości zawieszenia na każdej dziurze. Poprzednią Octavkę z pocałowaniem ręki kupił ode mnie mechanik u którego serwisowałem auto po skończeniu gwarancji z zapowiedzią że "widzimy się za 5 lat jak będzie Pan sprzedawał tą nowo kupioną Octavię..." :wink:
Komentarz
-
Komentarz